Thursday, May 5, 2011

Luahan: Sekian Lama Mendiami Lubuk Hati

Dunia hari ini digemparkan dengan hakikat dan tidak tolak kemungkinan konspirasi bahawa Osama bin Laden  yang juga digelar ‘pengganas dunia’ telah dibunuh.
Adakah dunia hari ini akan bertambah aman dan tenteram dengan kematian Osama!?
Habis tu, yang sedang menindas,menzalimi  dan menumpahkan darah saudara Islam di Palestin sesuka hati tu apa kejadahnya!?
itu tidak digelar pengganas kah?



















nasib mereka belum lagi dibela!..bilakah waktunya!?
Mungkin umat Islam terlalu leka dengan memeluk bantal dan tilam empuk ekoran ghazwul fikr yang melampau-lampau sehingga lupa nasib saudara mereka di luar sana!


Osama bin Laden sebagai pengganas no. 1 dunia dan mencapat tempat tertinggi dalam senarai “most wanted” di interpol. Satu kenyataan yang paling jijik pernah saya dengar!





Umat Islam di seluruh dunia dikecam hebat dengan hadirnya istilah islamophobia setelah terjadi tragedi 11 september 2001 yang juga merupakan konspirasi mega dunia, sehinggakan wanita muslim yang berjilbab juga dianggap ninja yang mungkin mengganas!?





Beberapa statement yang agak busuk dari  si kafir laknatullah ni, kata jurucakap dari White House antara sebab mengapa pihak CIA tidak mendedahkan gambar Osama bin Laden yang sebenar adalah kerana keadaan mayat beliau yang amat mengerikan.Si Obama pula kata sekiranya didedahkan gambar sebenar dikhuatiri  tidak menghormati orang yang telah mati.
Saya menahan gelak dengan kenyataan keji mereka!


Habis tu, kononnya mereka membuang jenazah Osama ke laut tu sebagai penghormatan kepada si mati?
Mereka seperti ini ingin dianggap wira oleh penduduk dunia.
Tidak ubah seperi superman yang berseluar dalam di luar dan menyelamatkan dunia dalam situasi genting.
Jikalau superman tiba-tiba datang dalam keadaan aman, nescaya seluruh manusia akan tergelak kerana penampilan bodoh superman yang bercawat di luar. Tetapi watak bodoh ini dianggap hero kerana kehadirannya di saat genting seperti meteor sedang menjunam ke Bumi, manusia lantas lupa akan penampilan bodoh superman.





Begitu jualah dengan Amerika dan sekutunya, mereka mencipta propaganda bahawa Osama bin Laden adalah pengganas dunia dan mereka berjaya membunuhnya sekaligus ingin dianggap wira!?
Kami mungkin tidak tahu muslihat kamu dan boleh memperdaya orang lain, tetapi kami pemuda Islam bukan bodoh.Sukar untuk mempercayai apa yang dinamakan sebagai “BERITA”.

“Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang seseorang fasik datang kepadamu membawa suatu berita, maka telitilah kebenarannya, agar kamu tidak mencelakakan suatu kaum kerana kebodohan (kecerobohan), yang akhirnya kamu menyesali perbuatanmu itu.”
[QS; Al Hujurat(49): 6]


Mereka yang menyebar konspirasi dalam kehidupan manusia sejagat adalah musuh-musuh Islam yang memperhambakan diri kepada Iblis!





Mereka sangat genius dalam memanipulasi tipu daya, tapi ingat!..
Allah s.w.t sebaik-baik pembalas tipu daya!..Maha SuciMu ya Allah,

“ Dan ingatlah ketika orang-orang kafir (Quraisy) memikirkan tipu daya terhadapmu (Muhammad) untuk menangkap dan memenjarakanmu atau membunuhmu, atau mengusirmu. Mereka membuat tipu daya dan Allah menggagalkan tipu daya itu. Allah sebaik-baik pembalas tipu daya.”
[QS; Al Anfal(8): 30]

2 comments:

  1. media. xboleh pakai.

    kene explore.

    ReplyDelete
  2. betul,betul,betul..hehe

    sebab tu Nabi kita tinggalkan 2 wasiat yang kalau kita ikut dan amal sampai kita mati,kita takkan sesat sampai bila2..insyaAllah,,=)

    ReplyDelete